Предметом вивчення навчальної дисципліни є лінгвістичні засоби створення медіатекстів різних типів і жанрів та їх креативний потенціал
Міждисциплінарні зв’язки
Для успішного вивчення дисципліни необхідні компетенції, отримані у результати оволодіння дисциплінами гуманітарного, соціального, а також професійного циклів («Українська мова», «Соціологія», «Масова комунікація і інформація» та ін.).
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Медіа-дискурс у системі комунікативних видів дискурсу
2. Лінгвомедійні властивості основних типів медіа текстів
3. Медіатекст в когнітивно-культурологічному аспекті
Мета та завдання навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни «Креативний потенціал медійного дискурсу» є формування усвідомленого осмислення сучасного медіапростору, інтегрування теоретичних знань з психології, соціології, лінгвістики, сучасних інформаційних технологій, формування вмінь застосовувати їх під час аналізу медійного тексту як одиниці медіадискурсу
Основними завданнями вивчення дисципліни «Креативний потенціал медійного дискурсу» є:
- виокремлення основних ознак медіадискурсу, його комунікаційних функцій;
- дослідження медійного тексту різних типів з урахуванням особливостей розвитку інформаційного простору, світогляду автора, структури і мови;
- аналіз прагматики, семантики, синтактики медіатексту; визначення їхніх особливостей і значення у структурі тексту;
- створення і аналіз медіатекстів;
- критичний аналіз власних медіатекстів та їх редагування.
Згідно з вимогами освітньо-наукової програми здобувач освітнього ступеня «бакалавр» набувають таких компетентностей:
- здатність оцінювати засвоєні наукові методи і способи діяльності;
- здатність аналізувати, веріфікувати інформацію у ході професійної діяльності;
- критично оцінювати наукові джерела з питань дискурсу, тексту, медійного простору;
- вирішувати комплексні завдання під час дослідницько-інноваційної діяльності з аналізу та інтерпретації діяльності ЗМІ, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та аналітичної практики.
- Лектор: Вікторія Вікторівна Опанасенко