Реалії сьогодення свідчать про нестабільність економічного стану багатьох підприємств, яка сильно пов’язана з проблемами ефективної організації та системного управління маркетинговою збутовою політикою. Недостатнє приділення уваги цим питанням приводить до неповного задоволення попиту, відсутності достатніх обігових коштів, низької рентабельності, значного відсотку збиткових підприємств тощо. Досягнення цілей неможливе за недооцінення ролі маркетингової збутової політики підприємств.
Збут – це складова частина маркетингової діяльності підприємства, яка складається з цілісного процесу доведення товару до кінцевого споживача шляхом вжиття маркетингових заходів щодо вивчення потреб, формування та стимулювання попиту на товар підприємства для задоволення потреб споживачів та отримання прибутку.
Збут є продовженням виробничої діяльності, що не просто зберігає створену, але й створює додаткову споживчу вартість і вартість товару, збільшуючи його загальну вартість. Збут спрямований на комерційне завершення маркетингової та речове завершення виробничої діяльності підприємства; одночасно виявляє, формує та реалізує не тільки конкретні економічні підсумки його діяльності, але й конкретні потреби конкретних споживачів, тобто, будучи однією з найважливіших підприємницьких функцій виробничого підприємства, він не тільки втілює його корпоративну місію, але й означеною мірі визначає її. Маркетингова збутова політика є одним із джерел конкурентної переваги як товару, так і підприємства загалом.
Організація ефективної збутової діяльності на підприємстві має дуже велике значення та безпосередньо впливає на результати його діяльності, оскільки можливість подальшого виробництва та взагалі існування підприємства залежить саме від того чи буде реалізована вироблена продукція.
Мета навчальної дисципліни формування у здобувачів вищої освіти теоретичних знань і практичних навичок щодо управлінської діяльності, маркетингового інструментарію, ефективного функціонування каналів розподілу; збуту та просування товарів на ринок.
Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
ознайомлення здобувачів з теоретичними та методологічними основами маркетингової збутової політики;
використання системного підходу щодо організації системи збуту підприємства;
вивчення формування, конструювання та функціонування каналів розподілу; форм та методів роботи посередників у каналах;
придбання теоретичних знань i практичних навичок щодо проведення аналізу ефективності діяльності збутової політики підприємства та оптимізації витрат у процесі товарного руху з урахуванням вимог ринку та прибутковості діяльності всіх суб'єктів, зайнятих цією діяльністю;
розроблення комплексу маркетингових заходів з політики розподілу продукції;
обґрунтовувати управлінські рішення щодо удосконалення розподілом та збутом.
- Лектор: Олена Анатоліївна Небилиця