Навчальна дисципліна «Фізика» є базовою навчальною дисципліною та вивчається згідно з навчальним планом підготовки фахівців освітнього ступеню «бакалавр» за спеціальністю 186 «Видавництво та поліграфія») заочної форми навчання.

Фізика належить до числа фундаментальних наук, що становлять основу теоретичної підготовки фахівців різних напрямів, і грає роль тієї бази, без якої неможлива успішна діяльність в будь-якій області сучасної науки і техніки. Найважливіші досягнення фізики складають фундаментальну базу сучасних наукоємних технологій, на основі яких виробляється всіляка продукція, у тому числі і вироби інформаційних та поліграфічних технологій. У наш час знання з фізики і засновані на них сучасні технології формують новий спосіб життя, і високоосвічена людина не може дистанціюватися від фундаментальних знань про навколишній світ, не ризикуючи виявитися безпорадним в професійній діяльності. Фізика як основа сучасного природознавства і головна його складова має велике значення у формуванні наукового світогляду фахівця з сучасного обладнання. Зокрема, без знання фізики неможливо зрозуміти, глибоко засвоїти і розвивати новітні комп'ютерні та комп'ютеризовані технології.

При проектуванні та виробництві машин та систем завжди виникає питання розрахунку їх елементів конструкцій на міцність, жорсткість і стійкість, а також питання вибору оптимальних параметрів елементів конструкцій з погляду зниження витрат матеріалів при забезпеченні їх надійності та довговічності. Це потребує застосування законів механіки для вирішення поставлених задач. Така важлива роль механіки пов’язана, в першу чергу, з масовою комп'ютеризацією та автоматизацією сучасного життя та виробництва усіх галузей, включаючи видавництво та поліграфію. Сучасне життя неможливе без величезної кількості різних і важливих пристроїв. Тому знання основ і понять сучасної механіки надає майбутньому фахівцю з спеціальності «Видавництво та поліграфія» здатність здійснювати обґрунтований вибір технічних і економіко-математичних методів і моделей для формування ефективних рішень із застосуванням фундаментальних понять і визначень сучасної науки, правильно визначати межі їх застосування.

Важливо розуміти також, що без розуміння сутності фізичних процесів, які лежать в основі будь-якого виробництва, неможливо ефективно вирішувати економічні завдання щодо його оптимізації. Тому фахівець повинен добре знати основи фізики, вміти творчо застосовувати фізичні закономірності у своїй практичній діяльності. З цієї причини логічним є вивчення навчальної дисципліни під назвою «Фізика».

Подано тематичний план навчальної дисципліни та її зміст за модулями і темами. Вміщено плани лекцій і лабораторних робіт, матеріал щодо закріплення знань (самостійну роботу, контрольні запитання), критерії оцінювання знань, професійні компетентності, якими повинен володіти студент після вивчення дисципліни.

Мета навчальної дисципліни: формування у студентів системи теоретичних знань, прикладних вмінь щодо використання базових фундаментальних фізичних понять, практичної роботи з широким колом сучасних електротехнічних і електронних пристроїв, розвитку самостійного мислення у студентів, необхідних для їх майбутньої професійної діяльності при забезпеченні реалізації комп’ютеризованих технологій в галузі «Виробництво та технології».