Призначенням будь-якої продукції, у тому числі поліграфічної, є задоволення потреб споживачів. Здатність продукції задовольняти потреби залежить, насамперед, від її якості. Тому найважливішою передумовою успіху будь-якого, у тому числі поліграфічного, підприємства є ефективне управління якістю.

Управління якістю базується на оцінюванні рівня цієї якості. Область діяльності, пов'язана з кількісною оцінкою якості продукції, називається кваліметрією.

Одержання кількісної оцінки рівня якості вимагає проведення численних вимірів. Теоретичною базою проведення вимірів є наука метрологія.

Важливим інструментом управління якістю на підприємстві є сертифікація. Сертифікація продукції дозволяє засвідчити фактичний рівень якості продукції та є значним фактором конкурентоспроможності підприємства.

Упорядкування діяльності в сфері управління якістю здійснюється за допомогою стандартизації, тобто розробки нормативних документів, які встановлюють загальні норми, правила та принципи управління якістю.

Основні поняття та інструментарій метрології та кваліметрії, а також стандартизації та сертифікації в управлінні якістю викладається студентам спеціальностей 186 “Видавництво та поліграфія” в рамках дисципліни “Основи метрології, стандартизації та управління якістю”.

Метою даної дисципліни є формування системи знань, умінь і навичок із застосування теоретичних та методологічних основ управління якістю, метрології, кваліметрії, стандартизації та сертифікації на сучасних видавничо-поліграфічних підприємствах.

Предмет дисципліни – принципи та інструментарій управління якістю, метрології, кваліметрії, стандартизації та сертифікації у сфері видавничо-поліграфічної справи.